סולחה פורטל גישור ישראלי
  • ראשי
  • מדריכי גישור
    • גישור גירושין- המדריך המלא
    • גישור עסקי – המדריך המלא
    • גישור משפחתי המדריך המלא
    • גישור ירושה- המדריך המלא
    • גישור בצרכנות המדריך המלא
    • גישור בעבודה – המדריך המלא
    • גישור בינלאומי – המדריך המלא
    • גישור פנים ארגוני – המדריך המלא
    • גישור בהתחדשות עירונית – המדריך המלא
    • גישור בין שכנים – המדריך המלא
  • צור קשר
  • ראשי
  • מדריכי גישור
    • גישור גירושין- המדריך המלא
    • גישור עסקי – המדריך המלא
    • גישור משפחתי המדריך המלא
    • גישור ירושה- המדריך המלא
    • גישור בצרכנות המדריך המלא
    • גישור בעבודה – המדריך המלא
    • גישור בינלאומי – המדריך המלא
    • גישור פנים ארגוני – המדריך המלא
    • גישור בהתחדשות עירונית – המדריך המלא
    • גישור בין שכנים – המדריך המלא
  • צור קשר

לא נמצאו פוסטים.

סולחה פורטל גישור ישראלי
  • ראשי
  • מדריכי גישור
    • גישור גירושין- המדריך המלא
    • גישור עסקי – המדריך המלא
    • גישור משפחתי המדריך המלא
    • גישור ירושה- המדריך המלא
    • גישור בצרכנות המדריך המלא
    • גישור בעבודה – המדריך המלא
    • גישור בינלאומי – המדריך המלא
    • גישור פנים ארגוני – המדריך המלא
    • גישור בהתחדשות עירונית – המדריך המלא
    • גישור בין שכנים – המדריך המלא
  • צור קשר
  • ראשי
  • מדריכי גישור
    • גישור גירושין- המדריך המלא
    • גישור עסקי – המדריך המלא
    • גישור משפחתי המדריך המלא
    • גישור ירושה- המדריך המלא
    • גישור בצרכנות המדריך המלא
    • גישור בעבודה – המדריך המלא
    • גישור בינלאומי – המדריך המלא
    • גישור פנים ארגוני – המדריך המלא
    • גישור בהתחדשות עירונית – המדריך המלא
    • גישור בין שכנים – המדריך המלא
  • צור קשר
ראשי » חדשות הגישור » מערכת הבנקאות בקניה מובילה מהלך לגישור עם הלקוחות

מערכת הבנקאות בקניה מובילה מהלך לגישור עם הלקוחות

יניב שוורצמן 22/10/2014 12:20 סגור לתגובות על מערכת הבנקאות בקניה מובילה מהלך לגישור עם הלקוחות

הגישור בעולם מתרחב וניתן לראות שגם במדינות העולם השלישי יש פתיחות גדולה והבנה שתהליך הגישור נותן פתרונות טובים יותר לטיפול בסכסוכים השונים, לעומת המצב הקיים כיום. דוגמא למדינה בעולם השלישי שרואה את הגישור כפתרון  טוב ויעיל לסכסוכים זו קניה.

מאמר שפורסם השנה במגזין  Ratio Magazine"" המתפרסם בניירובי (בירת קניה)מסופר שארגון  בשם "KBS" החליט להוביל פתרון אלטרנטיבי  של תהליך הגישור  במערכת הבנקאית, על מנת להגיע להסדרים ללא צורך במערכת המשפט. בתחילה החלו את תהליך הגישור בין המערכת הבנקאית העסקית לבין הלקוחות העסקיים שלהם, אך הצלחתו של התהליך הובילה בסופו של דבר להרחבתו לתחומים נוספים ולהנגשת הגישור גם ללקוחות הפרטיים. היתרונות שמוזכרים  במאמר, זהים לחלוטין עם היתרונות שאנו המגשרים בישראל מכירים מהליך הגישור העסקי.

בין הלקוח לבנק תהום שניתן לגשר

המאמר מציין שיש יתרונות  בולטים לתהליך הגישור בין הבנק ללקוח,  אחד מהם הינו הקטנה משמעותית בזמן שלוקח לפתור את הסכסוך.     על פי הנתונים שפורסמו לוקח לפתור סכסוך במערכת המשפט בקניה כחמש  שנים בממוצע  לעומת מספר שבועות בתהליך הגישור. מובן מאליו שהקטנת זמן הסכסוך מקטינה גם את העלויות הכספיות של הבנק ושל הלקוחות בסדרי גודל מהותיים.

עוד יתרון שיש  בתהליך הגישור זו האפשרות  המעשית במקרים רבים לשיקום היחסים בין הלקוח לבנק לאחר זמן. זאת בעוד שסכסוך ממושך במערכת המשפטית הרגילה מוביל בעיקר לרגשות של רוגז ואי רצון להמשך שיתוף פעולה בעתיד.

עוד מציין המאמר שתהליך הגישור גם בונה אמון בין הבנק לבין כלל הלקוחות שלו. כשהלקוחות יודעים שהבנק מוכן לבוא להליך גישור הם  מפסיקים לראות את הבנק כאויב וכגוף מאיים, כשנוצר סכסוך ביניהם, אלא כגוף שרוצה לפתור בעיות בדרכי שיתוף והבנה.

11006066_l

הבנקים בישראל חיים בעבר

המצב במערכת הבנקאית כיום בישראל, דומה למצב בקניה שלפני הכנסת תהליך הגישור. כשלקוח נכנס לקשיים הוא מקבל מכתב התראה ואיום. בהמשך הבנק מנסה להגיע אתו לפשרה. מאחר ואין צד שלישי (מגשר) הרי ברוב המקרים יגיעו לפתרון של פשרה שבסופו של דבר יכשל. הבנק לא רואה את הלקוח אלא רואה את תפקידו למזער את ההפסדים של הבנק. בדרך שיגרה  המקרים מועברים להמשך תהליך גבייה בידי עורכי דין שרובם חיצוניים. עורכי הדין לא מכירים את הלקוח ועל כן האינטרס שלהם הוא ללחוץ על הלקוח ולקבל ממנו את המקסימום האפשרי מבחינה כספית. התקשורת המקובלת מכאן ואלך תתבצע במכתבים המאיימים, המוכרים לכולנו. שיקולים של שרות טוב ללקוח ושמירה על שמו הטוב של הבנק, מושלכים מהחלון ברגע שהסכסוך עבר לידיים המשפטיות. וכך הבנק מאבד לא רק את הכסף אלא גם את הסיכוי לקבל לקוח חוזר מרוצה.

בדברים אלו אין כוונה לבקר את עורכי הדין. מזה עשרות שנים, זוהי הדרך המקובלת והם פועלים על פי הנוהג. הבעיה הגדולה יותר היא כאשר הצדדים פועלים בצורה בה הדרך מובילה לא לפתרון הטוב לשני הצדדים, אלא לתוצאה הרעה ביותר לשניהם.

במקרים הללו שקורים חדשות לבקרים במחוזותינו, גם הבנק וגם הלקוח מפסידים ומי שמרוויח מהשיטה הקלוקלת הם דווקא עורכי הדין. הלקוח מפסיד כמובן  (הרי אין לו את היכולת להתמודד עם המשאבים שמקצה הבנק למאבק בו), אך גם הבנק מפסיד כסף רב בגלל שבסופו של התהליך הוא מקבל סכום נמוך בהרבה משהיה משיג בגישור. זאת כמובן גם לאחר שעורכי הדין גבו את חלקם. מובן שהלקוח הזה לא יעבוד יותר עם הבנק, אך גם הסביבה של הלקוח שומעת את הסיפור.

תהליך הגישור היה יכול לתת כלים ופתרונות הרבה יותר טובים לבנקים בישראל, גם לקבל יותר מהלקוח, גם לחסוך בזמן וגם להרוויח יחסי ציבור טובים. חבל שדבר מובן מאליו זה הובן בקניה מדינה מהעולם השלישי ולא על ידי בנקים במדינה המפותחת ישראל.

שמעון שפירא, מגשר מטעם הבית לגישור ויישוב סכסוכים

הכתבה מאת סולחה פורטל הגישור הישראלי >>>> לכתבות נוספות לחצו כאן

יניב שוורצמן |להציג את כל הפוסטים של יניב שוורצמן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

מאמרים רלוונטים

    התנאי להמשך תוכנית החלוץ (פיילוט) בגישורי מהו"ת הוא מכרז נוסף

    התנאי להמשך תוכנית החלוץ (פיילוט) בגישורי מהו"ת הוא מכרז נוסף

    מהו שכר הטרחה ההוגן בהליך של גישור?

    מהו שכר הטרחה ההוגן בהליך של גישור?

    משמורת של אבא – להפוך לאבא פעיל

    משמורת של אבא – להפוך לאבא פעיל

צרו קשר

זקוק לעצה? נמצא בסכסוך או בריב? רוצה מידע נוסף? תשאיר פרטים ונחזור אליך בהקדם

    שם:

    טלפון:

    אימייל:

    איזור מגורים (בחר מהרשימה)

    תיאור הסכסוך (בחר מהרשימה)

    פופולארי
    בקשה ליישוב סכסוך והשינוי שחל בעקבותיה בניהול הליך גירושין
    מדור בית המשפט

    בקשה ליישוב סכסוך והשינוי שחל בעקבותיה בניהול הליך גירושין

    יניב שוורצמן 20/11/2021

    בקשה ליישוב סכסוך והשינוי שחל בעקבותיה בניהול הליך גירושין

    פרויקט "הגב" – יניב שוורצמן
    מדור עסקים

    פרויקט "הגב" – יניב שוורצמן

    יניב שוורצמן 21/10/2021

    נתקלתם בסכסוך או בריב ואתם לא מצליחים לנהל אותו ולפתור אותו? אתם מוזמנים להיכנס ולמלא פרטים.

    שותפות עסקית לטווח ארוך – למנוע סכסוכים ופירוק
    מדור עסקים

    שותפות עסקית לטווח ארוך – למנוע סכסוכים ופירוק

    יניב שוורצמן 27/07/2020

    שותפויות עסקיות זה דבר מורכב ולמרות זאת . שותפויות עסקיות לטווח ארוך זה דבר נדיר. המגשר, עו״ד יגאל בורוכובסקי מספר

    גישור במקום בית משפט. האם עורכי הדין שינו גישה?
    דעות

    גישור במקום בית משפט. האם עורכי הדין שינו גישה?

    יניב שוורצמן 26/07/2020

    גישור במקום בית משפט האומנם? לפני כשבועיים יו"ר לשכת עורכי הדין, עוה"ד אבי חימי ויו"ר ועדת יישוב הסכסוכים הארצית (גישורים

    בוגד במערכת זוגית? נתפסת? הנה טיפ קצת אחר על איך להתנהל נכון
    מדור גירושין

    בוגד במערכת זוגית? נתפסת? הנה טיפ קצת אחר על איך להתנהל נכון

    יניב שוורצמן 19/05/2020

    המאמר הוא לא שיפוטי. נושא הבגידה בתוך מערכות יחסים הוא מורכב ואני מרצה עליו רבות, כאשר מצד אחד ברור לכולם

    הסכם גירושין – הדברים הקטנים שיעשו לכם את ההבדל
    מדור גירושין

    הסכם גירושין – הדברים הקטנים שיעשו לכם את ההבדל

    יניב שוורצמן 20/04/2020

    הסכם גירושין משול ליצירת אומנות הנוצרת שלב אחר שלב במשיכת מכחול עדינה ויסודית. הסכם גירושין מהווה סיכום תקופה אך גם פותח

    תוכנית מאבק – איך לבנות מוקד כח חדש
    דעות

    תוכנית מאבק – איך לבנות מוקד כח חדש

    יניב שוורצמן 20/04/2020

    תוכלו להוריד את קובץ המצורף של תוכנית מאבק. התוכנית פתוחה לשינויים והמלצות. תפיצו, תעבירו, תעירו, תאירו, קחו, תשתמשו בחלק, תשתמשו

    גישור גירושין – האם התהליך מתאים לכולם? ומה ההיתרונות שלו? / דגנית אלישיב
    מדור גירושין

    גישור גירושין – האם התהליך מתאים לכולם? ומה ההיתרונות שלו? / דגנית אלישיב

    יניב שוורצמן 11/04/2020

    גישור גירושין רבות דובר על גישור גירושין, אבל האם התהליך באמת מתאים לכל אחד? מה היתרונות של ההליך, והאם יש בו

    נייר עמדה לשכת עורכי הדין – השלכות משפטיות בזמן קורונה
    מדור מידע מקצועי

    נייר עמדה לשכת עורכי הדין – השלכות משפטיות בזמן קורונה

    יניב שוורצמן 08/04/2020

    נייר עמדה – לשכת עורכי הדין – השלכות משפטיות בזמן קורונה לשכת עורכי הדין בנייר עמדה מפורט מאוד שנשלח לשר

    גירושין בימי משבר – חושבים להתגרש בימים אלו? דגנית אלישיב
    מדור גירושין

    גירושין בימי משבר – חושבים להתגרש בימים אלו? דגנית אלישיב

    יניב שוורצמן 29/03/2020

    המצב בארץ גועש, וכולנו בתחושות של אי וודאות וללא כלים להתמודד עם המצב. האירוע הוא אירוע מתגלגל והשאיפה הינה להיות בשליטה

    משפחה בבידוד – לשמור על שפיות משפחתית, יערה הלפרין
    מדור משפחה

    משפחה בבידוד – לשמור על שפיות משפחתית, יערה הלפרין

    יניב שוורצמן 19/03/2020

    וירוס הקורונה הפגיש אותנו עם מצב לא מתוכנן – הילדים לא הולכים לבית הספר, גם חלק מההורים לא הולכים לעבודה,

    הסכם בכל התקשרות עם לקוח או ספק חובה או זכות?
    מדור עסקים

    הסכם בכל התקשרות עם לקוח או ספק חובה או זכות?

    יניב שוורצמן 19/02/2020

    ההאם יש חובה לעשות הסכם או חוזה בכל התקשרות או שלעיתים מספיק סיכום פגישה? בן אביעד, יועץ עסקי נתן לנו

    חינוך לרכילות ולשון הרע – המראה של הילדים שלנו
    מדור חינוך

    חינוך לרכילות ולשון הרע – המראה של הילדים שלנו

    יניב שוורצמן 13/02/2020

    לחצו כאן על מנת להאזין למומחים בתוכנית הסכסוכים ברדיו תל אביב 102FM

    עסקה במקרקעין – נקודות כשל – למה לשים לב
    מדור נדל"ן

    עסקה במקרקעין – נקודות כשל – למה לשים לב

    יניב שוורצמן 07/02/2020

    לחצו כאן על מנת להאזין למומחים בתוכנית הסכסוכים ברדיו תל אביב 102FM

    לשון הרע ורכילות -האם אני כזה?
    מדור עסקים

    לשון הרע ורכילות -האם אני כזה?

    יניב שוורצמן 06/02/2020

    לחצו כאן על מנת להאזין למומחים בתוכנית הסכסוכים ברדיו תל אביב 102FM

    ענן התגיות שלנו
    איך פותרים סכסוך אלימות בג"צ המגשרים בוררות בית משפט גדות גט גירושים גירושין גישור גישור בעבודה גישור גירושין גישור חובה גישור משפחתי גישור עסקי גישור פלילי הליך גישור ועדת גדות חיסיון יניב שוורצמן לבחור מגשר לשכת המגשרים בישראל מגשר מגשר גירושין מגשר מקצועי מגשר משפחה מגשר עסקי מגשרת מהו"ת מיהו מגשר סכסוך סכסוך משפחה סכסוך שותפים עו"ד עו"ד גירושין עו"ד ומגשר עו"ד מגשר עו"ד משפחתי עורך דין פירוק שותפות קורסי גישור שכר מגשר תביעה תביעות קטנות תקנות הגישור

      * - שדות חובה

      קטגוריות
      • דעות (84)
      • חדשות הגישור (139)
      • מאמרים נבחרים NRG (114)
      • מדור בינלאומי (7)
      • מדור בית המשפט (47)
      • מדור גירושין (100)
      • מדור חינוך (15)
      • מדור מושבים וקיבוצים (4)
      • מדור מידע מקצועי (254)
      • מדור משפחה (82)
      • מדור נדל"ן (9)
      • מדור עבודה (23)
      • מדור עסקים (110)
      • מדור צרכנות (28)
      • מדור תרבות (14)
      • מומחים (3)
      • קורסי גישור (18)
      כנסים וארועים
      Today
      א
      ב
      ג
      ד
      ה
      ו
      ש
      יום ראשון
      יום שני
      יום שלישי
      יום רביעי
      יום חמישי
      יום שישי
      שבת
      26
      27
      28
      29
      30
      1
      2
      3
      4
      5
      6
      7
      8
      9
      10
      11
      12
      13
      14
      15
      16
      17
      18
      19
      20
      21
      22
      23
      24
      25
      26
      27
      28
      29
      30
      31
      1
      2
      3
      4
      5
      6
      חדש בסולחה
      תקנון קורסים

      תקנון קורסים

      השלמת הרשמה

      השלמת הרשמה

      בקשה ליישוב סכסוך והשינוי שחל בעקבותיה בניהול הליך גירושין

      בקשה ליישוב סכסוך והשינוי שחל בעקבותיה בניהול הליך גירושין

      פרויקט "הגב" – יניב שוורצמן

      פרויקט "הגב" – יניב שוורצמן

      שותפות עסקית לטווח ארוך – למנוע סכסוכים ופירוק

      שותפות עסקית לטווח ארוך – למנוע סכסוכים ופירוק

      בוגד במערכת זוגית? נתפסת? הנה טיפ קצת אחר על איך להתנהל נכון

      בוגד במערכת זוגית? נתפסת? הנה טיפ קצת אחר על איך להתנהל נכון

      Theme by Pojo.me - WordPress Themes
      Design by Elementor
      גלילה לראש העמוד

      דברו איתנו

      דילוג לתוכן
      פתח סרגל נגישות כלי נגישות

      כלי נגישות

      • הגדל טקסט הגדל טקסט
      • הקטן טקסט הקטן טקסט
      • גווני אפור גווני אפור
      • ניגודיות גבוהה ניגודיות גבוהה
      • ניגודיות הפוכה ניגודיות הפוכה
      • רקע בהיר רקע בהיר
      • הדגשת קישורים הדגשת קישורים
      • פונט קריא פונט קריא
      • איפוס איפוס