שותפה גנבה לי לקוח ענק ופתחה עסק מתחרה – פינת המומחה

שותפה גנבה לי לקוח ענק ופתחה עסק מתחרה – פינת המומחה

שותפה גנבה לשותפה של (שהיא גם חברה טובה) לקוח. הנה תקציר השאלה "לפני חצי שנה בערך פתחתי עם חברה טובה עסק שנותן שירות מזכירות מהבית…
בחודשיים האחרונים היא קצת מחפפת בעבודה בכל מיני תירוצים ושמעתי דרך לקוח שהיא כנראה סגרה איזה עסקה עם חברת שיתוף משרדים (משהו כמו wework) לתת להרבה משרדים שם שירותים. היא ניצלה את כל הלקוחות שהבאתי, ואני הבאתי את רוב הלקוחות והלמידה והטעויות על חשבון לקוחות שלי ושסוף סוף אנחנו מצליחות היא פשוט הולכת. עו"ד ביקש ממני 50,000 ש"ח לטפל בי. ואני די מיואשת מהחרא של אנשים שיש בעולם שבאים מנצלים וזורקים. אפילו חשבתי להרוס לה עם אותה חברה. 

https://www.askpeople.co.il/question/260762 – לשאלה המלאה.

אז מה עושים?

הנה תשובתו של עו"ד יגאל בורוכובסקי:

"שלום למתוסכלת,

החברה שלך ואת פתחתם עסק משותף. אחרי כמה חודשים החליטה החברה לעזוב ולפתוח עסק משלה. עורך דין ביקש 50,000 ₪ שאין לך בשביל לטפל בתביעה – ואת מתוסכלת…

אנחנו מבינים את התסכול – כל זוגיות שמתפרקת זו חוויה אישית לא פשוטה. זה נכון גם לשותפות עסקית שמתפרקת.

אבל תסכול לא בהכרח אומר שיש עילת תביעה. אין בינכן הסכם שותפות. לא סיכמתם על תניית אי תחרות לאחר סיכום השותפות (וגם אם הייתן מסכמות היה לזה תוקף מוגבל). היא לא גנבה סודות מסחריים מהעסק המשותף, ואפילו לא לקחה לקוחות של העסק המשותף. אם זה המצב – פשוט אין על מה לתבוע.

אולי התשובה שלי מוסיפה על התסכול הקיים – אבל יהיה הרבה יותר מתסכל להגיש תביעה חסרת בסיס, לשלם שכר טרחה לעורך דין, להמשיך לריב איתה בשידור חוזר בלופ במהלך שנות ההתדיינות, ובסוף להפסיד.

לפעמים, צריך פשוט לשחרר ולהקדם הלאה. זו דעת רוב הגולשים שהשיבו לך (כל הכבוד גולשים – 80% תשובה נכונה!) ובמקרה הזה, אני הקטן מסכים איתם.

שתי הצעות לסיום:

  1. בפעם הבאה שאתה לוקחת שותפה – שווה לשלם לעורך דין כדי שיערוך בינכם הסכם שותפות. זה יהיה זול בהרבה מלשלם לעורך דין על מלחמות בבתי משפט. כשיש הסכם – יותר ברור מה סיכמתן, ורבים הרבה פחות.
  1. אחד מהתפקידים המבאסים שלי, הוא להסביר ללקוח שאין לו עילת תביעה, ושהדבר הכי טוב שהוא יכול לעשות עם מה שממש מפריע לו זה… כלום: להפסיק להשקיע זמן ומשאבים בנושא שאין לו תוחלת.

זה תפקיד מבאס, אבל גם עזרה אמיתית. לקוח רוצה לשמוע שהוא צודק, ושעורך הדין שלו מבטיח ש"ייקרע" את הצד השני בבית המשפט. לקוח ממש לא אוהב לשמוע ההפך. אבל חברים טובים, ויועצים טובים אומרים את האמת, גם אם היא לא נעימה. לכן, אם הגעתם לעורך דין והוא מסביר לכם שעדיף שלא יתפרנס מהתיק שלכם – שווה להקשיב לו. הוא כנראה באמת רוצה בטובתכם."

לשמוע את הפינה בה ההסבר המלא בתוכנית הסכסוכים בהנחיית יניב שוורצמן לחצו על הלינק הבא

http://102fm.co.il/shows/112?listen=5d2cc37c9149d344e42cec93&b=2